Wednesday 6 April 2011

WEDDING SHEMA

Assalamualaikum. Cakkkkk~~!! Terkejut tak? Terkejut tak? Terkejut takkk? Tolonglah buat2 terkejuttt. Plisss. Hahah saikosss. Hmmm punya la lama aku tak membebel. (yok yok oo je lama konon. padahallllll.) Errr video dan juga lirik lagu di entry bawah2 ni sila abaikan lah ye. Tu tandanya aku menyanyi2 riang je tu. Huhu.

Ayuh! Marilah mulakan entry ini dengan gambar2 sekitar majlis pernikahan dan persandingan sepupus aku Norshimah dan pasangannya Saiful Nizam. Diorang ni nikah Jumaat lepas, 01042011. Errr pukul 10 lebih malam. Lambat kan? Hihi. Tapi takpe, asalkan semua settle dengan baik sudah. Lagipun lambat tu bukan sebab saje2, tapi tok qadi ada urusan lain. :)

Aku tengah tak berapa nak ada mood ni, sebab ayah dengan ibu baruuuuuuuu je balik. (T______T) Bermulalah kembali episod SEPI aku kat Maran ni. *sighsssssss* Oh cepatlah dapat tukarrrrrr. Sedih dowww duduk sensorang di perantauan. :'( *sambil lap air mata*

Ok ok back to the toy story, joms layans gambars. ZaSsSsSsS~~!!

Ni kat homestay yang kitorang duduk. Pakcik aku siapkan. :) Masyeh ye.

Mi amma. Ibu aku lahhh.

Piwwwwiiiiitttttttttttttttttttt. Touch up dulu sebelum gerak gi majlis nikah Shima.

Sekarang boleh tahu kan dari mana aku dapat genetik camwhoring. Hahaha.

My super hero. :) I LOVE YOU TILL THE END. 

Tanpa mereka, siapalah aku. (T__T)

Jalan kaki jeee pegi rumah perantin. :P Tengok la tu kemain happy lagi masing2. Gelak mengekehhhh. 

Ceria sangat kannn. Hihi.

Abang aku dengan akak ipar aku yang tengah mabuk. Siannn. Tengok je la muka dia tu. Pucat lesi. Ish2.

Eh ni siapa yang comel ni? Lalalalalala. Tak kelakar.

Taraaaaaa~~~ Ni la sepupu aku yang kawin. :D Masa ni masih lagi cik Norshimah.

Tu diaaa pengantin laki mai dahhh.

Acara hampir bermula.

Dup dup dup dup. *bunyi jantung berdebar. auwwww*

Antara kau dan aku. Cewahhh baikk punya caption.

Ntah aku tak tau nak letak caption apa.

"Norshimah, abah akan nikahkan awak dengan....." macam tu la lebih kurang dialognya.

Sign borang setuju nikah.

Kat sebelah belakang pulak.

Penerangan serba sikit daripada tok qadi.

Ni pun tak tau nak letak caption apa.

Debaran kian terasa.

Saat ijab dan qabul dilafazkan.

"Aku terima nikahnya..."

Senyuman bahagia setelah bergelar isteri. 

Bacaan taklik.

Selesai sudah. Ni ko pun tau. Acara batal air semayang.

Pemberian mas kahwin.

Salaman pertama setelah bergelar suami isteri. :)

Ciuman kasih sayang. :) How sweet.

Apa pulak nak buat lepas ni ye?

Boleh pandang2, boleh pegang2, boleh raba2  senyum2. Hahah.

Tunjuk siapakah??

Bergambar dengan family pengantin lelaki.

Aku dan kakak aku. Langsung tak serupa. Tapi sama2 jelita. Hahahahahhahahahahaa. Dengan munculnya gambar ini, maka berakhirlah sesi malam ye. Nantikan sesi persandingan esok harinye.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-














































Ok, ni dah keesokan harinye. Aku, anak buah and kakak aku sefamily balik Maran malam Sabtu tu sebab nak bagi keselesaan pada sedara mara lain kat homestay tu. Siann jalan jauh2 tapi tak selesa. So, baiklah aku balik rumah aku kat Maran.


Haa ni nak gerak dari rumah aku la ni.

Kat sini lah aku tinggal. Cool huh. (T__T)

Yaaa sudah sampai semula di homestay. Errrr tangan abang ipar itu meragukan. Errrr. errrrr.

Yaaa baru la cantik macam ni.

Ehhh budak ni pun ada lahhhhhh.

Dia lagiiii.

Anak buah aku satu2nya buat masa ni. :D

Abang aku dan akak ipar.

Abang aku lagi dan akak ipar aku yang tak berapa nak mabuk bila amik gambar. Hahah.

Haaa yang ni pun mabuk jugak. Mabuk bergambar. Lalalalala.

Piwwiittt. Sampai2 je pengantin dah bersanding. Bising mak aku. Hahahhaha.

Toleh kiri.

Toleh kanan.

Gelak2.

Senyum2.

Apa la yang diusik sampai Shima gelak tak berenti. :P

Sempat menjeling kamera. ;b

Mamam time.

Senyummmmlah senyumlahhh.

Mari main suap2.

Balasan suap pulakk.

Minum bersilang. Aku ni main sukati je letak nama. Hahah.

Tengok gelas ye pengantin. Sabar2 sikitsss. :P

Siannn nak makan, tapi orang sibuk amik gambar ye. Hihi.

Ni pun tak tau nak letak apa captionnye.

Singgahsana hari kejadian. Nice. :)

Cake and cuppies.

Adik beradik pengantin perempuan a.k.a sepupusss kuss.

Daddy Mummy and Cik Ying.

Ini hanya lakonan semata2 ye. Khas untuk tatapan peminat2. Hahah.

:D My love.

Kamiiiii. :D Semua hensem2 dan lawa2. Kohkohkohkoh.

Akak aku dengan anaknye. Terpaksa pakai serkup sebab ojannn tiba2. :P

Akak aku sebenarnya berusaha keras nak menampakkan dia cengkung. Tu yang jadi macam tu. Kahhhhhhhhhkahhhhhhkahhhhhh.



Lepas kenduri, kitorang kemas2 barang kat homestay semua, then pegi jalan2. Jeng jeng jengggg. *bajet orang saspender lahhhh* Puiii.

Haaa ramai2 menterjah kedaiiii.

Ni muka lapar ke apa ni?

Panggil waiterrrr kemas mejaaa.

Err sama je dua beradik ni sebenarnya. Yang pakai tudung kuning tu kalau nampak aku amik gambar sendiri selalu mengutuk. Tapi tengok je lahhhhhhh. Serupa jeeeeeeeeeeeeeee.

Di meja lain. :D

Peace no war.

Iklan colgate. Siannye lahhhh yang sorang tu ye. Sampai pejam2 menahan muntah ke apa tu?

Haaa tengok tengok. Pecaya takkk?

Meja jantansss.

Setelah kenyang. Lihatlah riak wajah masing2. Tangan siap di perut. Baby meronta lagi ke tu?? Huhu.

Ni pun kenyang jugak ni.



Eh dah habis dah gambar? Aku rasa macam ada je lagi. Tapi dah takde rupanya ye. Errrrrr. Kitorang pegi Tanjung Lumpur lepas kenduri tu. Hihi. Best dan best dan bestttttttttttttt sebab ramai2. Walaupun makanan biasa2 je. Kitorang makan ketam goreng tepung, sotong lah udang lah dan macam2 lah.  Lepas siap makan, ayuhlah pulang ke Maran. Memang full house lahhh. Seronoks gilas babas asbestossss. Tapi hari Ahad tu semua balik. :(( Tinggal ayah dengan ibu je. Tapiiiiii ni pun ayah dengan ibu dah balik. Aku sensoranggg je. Huwaaaaaaa. Ok lah, aku dah tak tau nak cakap apa. Nak nangis je ni. *poyo*

So, see uolss later. Dadaaaaaaaaaaaa~~ Assalamualaikum. :)

No comments:

Post a Comment